Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
ARQUITECTURES I MODELS DE SERVEI EN PROGRAMARI LLIURE
Codi Assignatura/Matèria
14206
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OPTATIVA
Extensió
2N QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
4.5
Hores
112.5
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Català
0.0
Castellà
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura que pertany al Mòdul II: Components tecnològics i concretament a la matèria "Tendències tecnològiques en programari lliure".

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Pantaleon Villanueva Palacios
panta@diei.udl.cat
Concretar cita per e-mail
4.5

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
  • Correcció en l'expressió oral i escrita
  • Domini d'una llengua estrangera

Competències específiques de la titulació

  • Selecció, adaptació i integració de productes de Programari Lliure.
  • Anàlisi i disseny d'aplicacions informàtiques amb eines de programari lliure.
  • Instal·lació, configuració, administració i gestió de la seguretat d'una xarxa en GNU-Linux.
  • Instal·lació, configuració i administració d'un servidor web lliure.
  • Instal·lació, configuració i administració d'un sistema gestor de bases de dades lliure.
  • Utilització d'eines de programari lliure de suport a la recerca.

Competències transversals de la titulació

  • Capacitat de planificació i organització del treball personal.
  • Capacitat de concebre, dissenyar i implementar projectes i / o aportar solucions noves, utilitzant eines pròpies de l'enginyeria.
  • Tenir motivació per la qualitat i la millora contínua.

Continguts

Continguts de la matèria

1. Introducció a les arquitectures. Del disseny monolític a SOA.

1.1. Arquitectureas orientades a servei.

1.2. Disseny orientay a servei.

1.3. Principals ventatges i inconvenients de implementar una arquitectura SOA.

 

2. MVC com estratègia pre-SOA a un ambient multi-client.

 

3. SOA

3.1. Parts d' una arquitectura SOA

3.2. Proveïdors

3.2.1. Aplicació

3.3. Clients

3.4. Protocols

3.4.1. Exposició

3.4.2. Integració

3.4.3. Composició

3.5. Comunicació client-proveïdor

3.6. Implementacions.

 

4. Altres arquitectures de servei

4.1. Aplicacions como serveis

4.2. Smartclients

4.3. Agregadors

4.4. Serveiss per a programari clàssic

4.5. Estàndards com servei.

Bibliografia

Bibliografia recomanada