Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura que pertany al Mòdul II: Components tecnològics i concretament a la matèria "Tendències tecnològiques en programari lliure".
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Josep Argelich Roma
jargelich@diei.udl.cat
A concretar
4.5
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Correcció en l'expressió oral i escrita
Domini d'una llengua estrangera
Competències específiques de la titulació
Selecció, adaptació i integració de productes de Programari Lliure.
Anàlisi i disseny d'aplicacions informàtiques amb eines de programari lliure.
Instal·lació, configuració, administració i gestió de la seguretat d'una xarxa en GNU-Linux.
Instal·lació, configuració i administració d'un servidor web lliure.
Instal·lació, configuració i administració d'un sistema gestor de bases de dades lliure.
Utilització d'eines de programari lliure de suport a la recerca.
Competències transversals de la titulació
Capacitat de planificació i organització del treball personal.
Capacitat de concebre, dissenyar i implementar projectes i / o aportar solucions noves, utilitzant eines pròpies de l'enginyeria.
Tenir motivació per la qualitat i la millora contínua.
Continguts
Continguts de la matèria
L' assignatura s' estructurè en tres blocs. El primer introdueix els diferents conceptes clau que es treballaran a l' assignatura, per a oferir una visió global dels mateixos. En el segon bloc, s' introdueixen les API de desenvolupament associades a diferents portals de serveis disponibles a Internet, que ofereixen una gran majoria dels seus serveis de forma oberta per a poder crear aplicacions que les utiltzin. Per últim, al tercer bloc es recopilen y utilitzen els elements anteriors per a poder crear aplicacions Mash-up.
Bloc I: Introducció
• Client/Server Computing
• Cloud and Grid Computing
• Representació de dades
• Processament de dades
• Data Minning
Bloc II: APIs de desenvolupament
• Estructura general
• Google Search
• Google Maps
• Amazon
• Facebook
Bloc III: Aplicacionss Mash-up
• Integració d' aplicacions
• Estructura general i patrons de disseny
• Privacidad i protecció de dades
• Exemples
Les classes presencials estaran destinades a explicar amb part la teoria de l' assignatura, tot i que principalment seran classes pràctiques, on o bé es plantejaran i resoldran diferents problemes de tamany petit, o es resoldran dubtes associats a les diferentss pràctiques que l' alumne tindrà que resoldre durant el curso. Per tant, la major part dels continguts teòricos del temari s' aniran adquirint a mesura que els alumnes vagin treballant pl seu comte en els diferents exercicis i pràctiques.
Durant diferents seminaris que s' impartiran durant el curso, l' alumne coneixerà diferents experiències en l' ús de software lliure en el desenvolupament d' aplicacions comercials o aplicacions/llibreries d' ús obert en la comunitat científica. Aquests seminaris s'aniran programan a mesura que avanci el curs, i la seva impartició podrà tenir lloc a hores diferents que a les normalss de las classes de teoria, tot i que les setmanes que hi hagi seminari, no hi haurà classes de
Bibliografia
Bibliografia recomanada
No es seguirà cap llibre específic per cobrir el temari de l' assignatura, principalment perquè en el temario no hi ha molts conceptes fundamentals, però moltes arquitectures, tecnologies i estàndards associats que és difícil trobar-los cuberts en un únic llibre.
En canvi, tots aquells elements del temari es troben ampliament coberts en diferents recursos disponibles a Internet, i a mesura que s' avanci el curs el professorat anirà recomanant alguns d' ells, tot i que els alumnes seran lliures d' acudir a aquells recursos d' Internet(o llibres impresos) que ells considerin més adequats per la seva forma d' aprendre.
Com un punto de partida, aquí teniu una sèrie d' URLs que ofereixen suficient informació per als temes centrals del temari: