Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
TREBALL DE FINAL DE MÀSTER
Codi Assignatura/Matèria
12044
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
INDEFINIDA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Català
0.0
Castellà
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura obligatòria que forma part del mòdul "Practicum", dins l'itinerari professionalitzador del màster.
És la culminació de l'assignatura "Pràctiques externes" consisteix en l'elaboració d'un quadern de pràctiques (Treball Final de Màster) de 6 crèdits ECTS, en el que es documenta i contextualitza tota la activitat desenvolupada durant el període de les pràctiques.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Correcció en l'expressió oral i escrita
    Objectius
    • Transmetre sintetitzacions del treball realitzat i la seva contextualització a una audiència formada per individus de diferents perfils.

Competències específiques de la titulació

  • Assessorar en IPO tant a equips de desenvolupament de Sistemes d’Informació (SI) com a equips de màrqueting i disseny.
    Objectius
    • Comunicar-se i interaccionar amb clients, usuaris i proveïdors en un entorn laboral.
  • Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
    Objectius
    • Adquirir les actituts adequades per a saber estar en el món laboral i conèixer els diferents rols que es desenvolupen a l'empresa.
    • Adquirir un millorr coneixement dels procesos productius de serveis en la realitat d'entorn socioeconòmic.
    • Experimentar o conèixer les dinàmiques de les organitzacions, els estils de direcció i, en definitiva, la cultura empresarial.
  • Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Aprendre a dissenyar sistemes interactius en equips multidisciplinars.
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.

Competències transversals de la titulació

  • Treball en equips multidisciplinaris
    Objectius
    • Intergrar-se en un equip de treball ja existent, formant part de l'estructura del projecte.
  • Direcció i gestió de projectes.
    Objectius
    • Intervenir en procesos i tasques reals, en un entorn empresarial o corporatiu concret.
  • Capacitat de treball en equip.
    Objectius
    • Integrar-se en un equip de treball ja existent, formant part de l'estructura del projecte.

Continguts

Continguts de la matèria

Es tracta d'una assignatura obligatòria que forma part del mòdul denominat ‘Practicum’, dins l'itinerari professionalitzador del màster.

Existeix una sola convocatòria al juny, per tant No hi ha Setembre.

Consisteix en realitzar un informe final sobre les pràctiques realitzades a l'empresa, elaborant un quadern de pràctiques (Treball Final de Màster), al que ese destinen 6 crèdits.

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.

 

Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.

 

Palacín, Jordi; Capdevila, Carles; Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002

Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.

 

Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.

 

Palacín, Jordi; Capdevila, Carles; Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002

 

Miret, J.Ma; Casanovas, Jordi; Giné, Francesc; Monyarch,Joan; ”Las prácticas tuteladas en empresa en los estudios de ingeniería técnica industrialde la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”Udl: IX Congreso de Innovación Educativa de las Enseñanzas Técnicas, Vigo,julio de 2001

 

A més de tota aquella que sigui facilitada per part del tutor d'empresa, que és qui acompanya a l'alumne en el seu aprenentatge.