Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura obligatòria que forma part del mòdul "Practicum", dins l'itinerari professionalitzador del màster.
És la culminació de l'assignatura "Pràctiques externes" consisteix en l'elaboració d'un quadern de pràctiques (Treball Final de Màster) de 6 crèdits ECTS, en el que es documenta i contextualitza tota la activitat desenvolupada durant el període de les pràctiques.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Objectius
Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
Correcció en l'expressió oral i escrita
Objectius
Transmetre sintetitzacions del treball realitzat i la seva contextualització a una audiència formada per individus de diferents perfils.
Competències específiques de la titulació
Assessorar en IPO tant a equips de desenvolupament de Sistemes d’Informació (SI) com a equips de màrqueting i disseny.
Objectius
Comunicar-se i interaccionar amb clients, usuaris i proveïdors en un entorn laboral.
Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
Objectius
Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
Objectius
Adquirir les actituts adequades per a saber estar en el món laboral i conèixer els diferents rols que es desenvolupen a l'empresa.
Adquirir un millorr coneixement dels procesos productius de serveis en la realitat d'entorn socioeconòmic.
Experimentar o conèixer les dinàmiques de les organitzacions, els estils de direcció i, en definitiva, la cultura empresarial.
Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
Objectius
Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
Aprendre a dissenyar sistemes interactius en equips multidisciplinars.
Objectius
Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
Competències transversals de la titulació
Treball en equips multidisciplinaris
Objectius
Intergrar-se en un equip de treball ja existent, formant part de l'estructura del projecte.
Direcció i gestió de projectes.
Objectius
Intervenir en procesos i tasques reals, en un entorn empresarial o corporatiu concret.
Capacitat de treball en equip.
Objectius
Integrar-se en un equip de treball ja existent, formant part de l'estructura del projecte.
Continguts
Continguts de la matèria
Es tracta d'una assignatura obligatòria que forma part del mòdul denominat ‘Practicum’, dins l'itinerari professionalitzador del màster.
Existeix una sola convocatòria al juny, per tant No hi ha Setembre.
Consisteix en realitzar un informe final sobre les pràctiques realitzades a l'empresa, elaborant un quadern de pràctiques (Treball Final de Màster), al que ese destinen 6 crèdits.
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.
Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.
Palacín, Jordi; Capdevila, Carles;Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002
Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.
Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.
Palacín, Jordi; Capdevila, Carles;Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002
Miret, J.Ma; Casanovas, Jordi; Giné, Francesc; Monyarch,Joan; ”Las prácticas tuteladas en empresa en los estudios de ingeniería técnica industrialde la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”Udl: IX Congreso de Innovación Educativa de las Enseñanzas Técnicas, Vigo,julio de 2001
A més de tota aquella que sigui facilitada per part del tutor d'empresa, que és qui acompanya a l'alumne en el seu aprenentatge.