Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
PRÀCTIQUES EXTERNES
Codi Assignatura/Matèria
12043
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
INDEFINIDA
Crèdits ECTS
24.0
Hores
600.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Català
0.0
Castellà
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

El Practicum és una activitat formativa que es du a terme quan l'estudiant ha adquirit formació suficient per a treure el màxim profit de la seva estada a l'empresa.
Correspon, acadèmicament parlant, a una assignatura de 24 crèdits ECTS que acaben amb un Treball Final de Màster de 6 crèdits ECTS, en el que es documenta i contextualitza tota l'activitat desenvolupada durant el període.
El total, de 30 crèdits ECTS, són de caràcter obligatori en l'itinerari professionalitzador del màster.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Montserrat Sendin Veloso
msendin@diei.udl.cat
A concretar
1.5

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Correcció en l'expressió oral i escrita
    Objectius
    • Transmetre sintetitzacions del treball i la seva contextualizació a una audiència formada per individus de diferents perfils.

Competències específiques de la titulació

  • Assessorar en IPO tant a equips de desenvolupament de Sistemes d’Informació (SI) com a equips de màrqueting i disseny.
    Objectius
    • Comunicar-se i interaccionar amb clients, usuaris i proveïdors en un entrorn laboral.
  • Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
    Objectius
    • Adquirir les actituds adequades per a saber estar en el món laboral i conèixer els diferents rols que es desenvolupen en l'empresa.
    • Adquirir un millor coneixement dels procesos productius o de serveis en la realitat del entrorn socioeconòmic.
    • Experimentar o conèixer les dinàmiques de les organitzacions, els estils de direcció i, en definitiva, la cultura empresarial.
  • Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.
  • Aprendre a dissenyar sistemes interactius en equips multidisciplinars.
    Objectius
    • Relacionar i aplicar els coneixements teòrics adquirits al llarg de la titulació amb les pràctiques professionals en situacions reals.

Competències transversals de la titulació

  • Treball en equips multidisciplinaris
    Objectius
    • Integrar-se en un equip de treball ja existent, formant part de l' estructura del projecte.
  • Direcció i gestió de projectes.
    Objectius
    • Intervenir en processos i tasques reals, en un entorn empresarial o corporatiu concret.
  • Capacitat de treball en equip.
    Objectius
    • Integrar-se en un equip de treball ja exitst, formant part de l' estructura del projecte.

Continguts

Continguts de la matèria

Aquesta assignatura té un format presencial tutelat, de cumpliment en l'empresa dessignada, seguint l'horari establert previament durant la formalització del conveni marc.

Orientativament, la relació de hoeas presencials és la següent: entre 6 i 8 hores diaries durant 4 mesos.

Es tracta d'una assignatura obligatòria que forma part del mòdul denominat ‘Practicum’, dins del itinerari professionalitzador del màster.

Es du a terme al llarg del segon quadrimestre, ocupant les 16 setmanes que dels mesos que van de febrer a maig.

Existeix una sola convocatòria al juny, per tant No hi ha Setembre.

L'aprenenntatge es basarà en l'aplicació dels continguts teòrics apresos durant la realització del màster en el context del pla de treball, també establert en el conveni marc amb l'empresa.

El període de pràctiques es realitzarà sota la supervisió del tutor d'empresa dessignat per la pròpia empresa i el tutor acadèmic dessignat al centre per part del coordinador de pràctiques del màster (el propi coordinador pot exercir tambié de tutor acadèmic).

Aquest període finalitza amb l'elaboració d'un quadern de pràctiques (Treball Final de Màster), al qual es destinen 6 crèdits.

 

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.

 

Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.

 

Palacín, Jordi; Capdevila, Carles; Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002

Zabalza, Miguel A.; “El Practicum y las Prácticas en Empresas en la Formación Universitaria”.Santiago de Compostela: Congreso sobre la docencia Universitaria, Barcelona,mayo de 2000.

 

Universitat de Lleida; “Planificació estratègica a la UdL. Enginyeria Tècnica Industrial Especialitat Mecànica”. Lleida: UdL Escola Universitària Politècnica, 1999.

 

Palacín, Jordi; Capdevila, Carles; Monyarch,Joan; “La evaluación de las prácticas tuteladas en la empresa, en el caso de la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”. Udl: X Congreso de Innovación Educativa de la Enseñanzas Técnicas, Valencia, julio de 2002

 

Miret, J.Ma; Casanovas, Jordi; Giné, Francesc; Monyarch,Joan; ”Las prácticas tuteladas en empresa en los estudios de ingeniería técnica industrialde la Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Lleida”Udl: IX Congreso de Innovación Educativa de las Enseñanzas Técnicas, Vigo,julio de 2001

 

A més de tota aquella que sigui facilitada per part del tutor d'empresa, que és qui acompanya a l'alumne en el seu aprenentatge.