Degut al seu caràcter no presencial, és fonamental que els usuaris participin al llarg de tot el quadrimestre realitzant les següents accions:
- Descarregar els temes des de la secció "Recursos" del Campus Virtual (http://cv.udl.cat)
- Estudiar temes i seguir exercicis proposats.
- Realitzar en grup les activitats (descrites oportunament en la secció "Activitats" del Campus Virtual).
- Entregar les activitats a través de la secció "Activitats" del campus Virtual. Solament és necessari que les entregui 1 dels integrants de cada grup.
- Recollir notes i comentaris del professor sobre les activitats entregades (secció “Activitats”).
- Participar en els fòrums de l'assignatura, secció "Debat" del Campus Virtual (fòrums generals de l'assignatura i específics per tema).
Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura optativa que es cursa en el segon curs, durant la primera meitat del segon quadrimestre.
L'assignatura té un percentatge de virtualitat del 96%.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Antoni Granollers Saltiveri
antoni.granollers@udl.cat
A concretar
2
Mireia Ribera
ribera@ub.edu
A concretar
Juan Miguel Lopez Gil
juanmi@diei.udl.cat
A concretar
0
Jose Luis Gonzalez Sanchez
joseluisgs@diei.udl.cat
A concretar
1
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Correcció en l'expressió oral i escrita
Objectius
Aprendre a avaluar l'accessibilitat d'un sistema interactiu.
Conèixer els problemes de les persones amb discapacitats i de les situacions discapacitants.
Conèixer els diferents tipus de discapacitats i la seva importància demogràfica.
Competències específiques de la titulació
Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
Objectius
Conèixer els diferents tipus de discapacitats i la seva importància demogràfica.
Conèixer els problemes de les persones amb discapacitats i de les situacions discapacitants.
Conèixer el marc legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Aprendre a utilitzar les tècniques bàsiques del disseny accessible.
Aprendre a avaluar l'accessibilitat d'un sistema interactiu.
Avaluar, utilitzant les tècniques de la IPO, la usabilitat i/o l’accessibilitat d’un sistema interactiu o un prototip del mateix.
Objectius
Conèixer el marc legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Aprendre a avaluar l'accessibilitat d'un sistema interactiu.
Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
Objectius
Conèixer el marc legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
Objectius
Conèixer el marco legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Competències transversals de la titulació
Treball en equips multidisciplinaris
Objectius
Conèixer els problemes de les persones amb discapacitats i de les situacions discapacitants.
Conèixer el marc legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Capacitat de treball en equip.
Objectius
Conèixer els problemes de les persones amb discapacitats i de les situacions discapacitants.
Conèixer el marc legislatiu i normatiu general de l'accessibilitat.
Continguts
Continguts de la matèria
Tema 1. Fonaments de l'Accessibilitat
Tema 2. Escriptura Usable i Accessible
Tema 3. Normatives
Tema 4. Pautes d'accessibilitat
Tema 5. Accesibilitat en el cicle de vida d'aplicacions
Tema 6. Accesibilitat de documents PDF
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Bibliografia Bàsica
Henry, Shawn Simplemente pregunta: Integración de la accesibilidad en el diseño [2007]