Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
MULTICULTURALITAT I INTERNACIONALITZACIÓ
Codi Assignatura/Matèria
12013
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
2N QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
2.0
Hores
50.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

Degut al seu caràcter no presencial, es fonamental que els usuaris participin al llarg de tot el curs realitzant les següents accions:
- Descarregar els temes des de la secció "Recursos" del Campus Virtual (http://cv.udl.cat)
- Estudiar els temes.
- Assistir presencialment a les activitats programades des del inici de l’assignatura.
- Entregar les activitats a través de la secció "Activitats" del Campus Virtual. Solament és necessari que realitzi l’entrega un dels integrants de cada grup.
- Recollir notes i comentaris del professor sobre les activitats entregades.
- Participar en els fòrums de l' assignatura, secció "Debat" del Campus Virtual (fòrums generals de l' assignatura i específics per tema).


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura obligatòria que es cursa en el primer quadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Enginyeria de la Usabilitat. Disseny Centrat en l' Usuari".

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Rosa Maria Gil Iranzo
rgil@diei.udl.cat
A concretar
0
CESAR ALBERTO COLLAZOS
ccollazo@unicauca.edu.co
A concretar

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Correcció en l'expressió oral i escrita

Competències específiques de la titulació

  • Assessorar en IPO tant a equips de desenvolupament de Sistemes d’Informació (SI) com a equips de màrqueting i disseny.
  • Aprendre a recollir els requeriments d’un sistema interactiu des de l’òptica dels seus usuaris. Utilitzar tècniques com ara l’etnografia virtual, observació participant, descriure el model mental dels possibles usuaris, ...
  • Conceptualització, disseny i avaluació d’interfícies d’usuari de productes i serveis basats en tecnologies d’ordinador, telecomunicacions, i, en general, les anomenades noves tecnologies.

Competències transversals de la titulació

Continguts

Continguts de la matèria

- Introducció
- Internacionalització

- Models Culturals

- Exemples i casos d'estudi (cas de McDonalds)

- Usabilidad y multiculturalidad 

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Apunts de cada un dels temes disponibles al Campus Virtual, que venen acompanyats d'exercicis, enllaços i l'activitat corresponent a cada tema.
Els apunts inclouen també múltiples enllaços a pàgines Web relacionades.