Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
PROVES AMB USUARIS
Codi Assignatura/Matèria
12012
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
2N QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

Degut al seu caràcter no presencial, es fonamental que els usuaris participin al llarg de tot el curs realitzant les següents accions:

- Descarregar els temes des de la secció "Recursos" del Campus Virtual (http://cv.udl.cat)
- Estudiar els temes i seguir els exercicis proposats.
- Entregar les activitats a través de la secció "Activitats" del Campus Virtual. Solament és necessari que les entregui 1 integrant de cada grup.
- Recollir notes i comentaris del professor sobre les activitats entregades.

Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura obligatòria que es cursa en el segon quadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Enginyeria de la Usabilitat. Disseny Centrat en l'Usuari".
L'assignatura és semi-presencial.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Marta Oliva Solé
oliva@diei.udl.cat
A concretar
2
Rosa Maria Gil Iranzo
rgil@diei.udl.cat
A concretar
4

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Correcció en l'expressió oral i escrita

Competències específiques de la titulació

  • Avaluar un sistema interactiu o un prototip en un laboratori d’usabilitat.
  • Preparar, dissenyar, realitzar, avaluar i dirigir proves d’usabilitat adequades al sistema a desenvolupar.
  • Conceptualització, disseny i avaluació d’interfícies d’usuari de productes i serveis basats en tecnologies d’ordinador, telecomunicacions, i, en general, les anomenades noves tecnologies.
  • Avaluar, utilitzant les tècniques de la IPO, la usabilitat i/o l’accessibilitat d’un sistema interactiu o un prototip del mateix.
  • Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).

Competències transversals de la titulació

  • Treball en equips multidisciplinaris
  • Capacitat de treball en equip.

Continguts

Continguts de la matèria

- Tema 1: Cóodi Ètic i LODP

- Tema 2: Introducció i Pla de Tests

- Tema 3: Tasques i Perfils d' Usuari

- Tema 4: Facilitador

- Tema 5: Qüestionaris

- Tema 6: Laboratori d' Usabilitat

- Tema 7: Estadístiques

- Tema 8: Test Remot

- Tema 9: Presentació de resultats

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Apunts de cada un dels temes disponibles al Campus Virtual, que venen acompanyats d'exercicis, enllaços i l'activitat corresponent a cada tema. Els  apunts inclouen tambié múltiples enllaços a pàgines Web relacionades.