L'alumne haurà de revisar els materials docents o de soport per a poder participar en els debats i realitzar les activitats que es solicitaran cada semana. Tots els treballs seran realitzats en grup (preferiblement de 3 persones).
Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura obligatòria que es cursa en la segona meitat del 1r quadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Enginyeria de la Usabilitat. Disseny Centrat en l'Usuari".
L'assignatura és semi-presencial.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Victor M. R. Penichet
victor.penichet@uclm.es
A concretar
Maria Dolores Lozano
mlozano@dsi.uclm.es
A concretar
Francisco Montero
fmontero@dsi.uclm.es
A concretar
Marta Oliva Solé
oliva@diei.udl.cat
A concretar
2
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Competències específiques de la titulació
Aprendre a recollir els requeriments d’un sistema interactiu des de l’òptica dels seus usuaris. Utilitzar tècniques com ara l’etnografia virtual, observació participant, descriure el model mental dels possibles usuaris, ...
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Conèixer diferents tècniques per a desobrir els requeriments d'un sistema interactiu.
Conceptualització, disseny i avaluació d’interfícies d’usuari de productes i serveis basats en tecnologies d’ordinador, telecomunicacions, i, en general, les anomenades noves tecnologies.
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Aprendre la representació dels models conceptuals dels sistemes interactius.
Exercitat l'anàlisi i modelatge de tasques.
Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Conèixer diferents tècniques per a desobrir els requeriments d'un sistema interactiu.
Aprendre la representació dels models conceptuals dels sistemes interactius.
Exercitar l'anàlisi i modelatge de tasques.
Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Conèixer diferents tècniques per a desobrir els requeriments d'un sistema interactiu.
Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Conèixer diferents tècniques per a desobrir els requeriments d'un sistema interactiu.
Aprendre a dissenyar sistemes interactius en equips multidisciplinars.
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Competències transversals de la titulació
Treball en equips multidisciplinaris
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Diverses tècniques de recerca i observació de camp provinents de l’àmbit de l’antropologia per millorar la recollida de requeriments.
Objectius
Conèixer diferents tècniques d'investigació i observació de camp provinents de l'àmbit de l'antropologia per millorar la recollida de requeriments.
Capacitat de treball en equip.
Objectius
Adquirir habilitat en l'anàlisi i disseny de sistemes interactius, des d'un enfocament més informal fins a la utilització de models formals.
Continguts
Continguts de la matèria
Tema 1. Requisits.
Tema 2. Comprensió dels usuaris.
Tema 3. Procés de Desenvolupament de Sistemes Interactius Basat en Models.
Tema 4. Anàlisi i modelatge de tasques.
Tema 5. Principis i patrons per al disseny de la interacció.
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Bibliografía bàsica:
Cooper A., Reimann R., Cronin D. About Face 3: The Essentials of Interaction Design. Wiley Publishing, Inc. 2007.
Paternò F. Model-Based Design and Evaluation of Interactive Applications. Springer. 2000.
Tidwell, J. Designing Interfaces. Patterns for Effective Interaction Design. O’Reilly. 2006.
Bibliografía complementaria:
Preece J., Rogers Y., Sharp H. Interaction Design: beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons, Inc. 2nd. Edition. 2007.
Courage C., Baxter K. Understanding Your Users: A practical guide to user requirements. Methods, Tools & Techniques. Morgan Kaufmann. 2005