Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
TÈCNIQUES DE PROTOTIPAT
Codi Assignatura/Matèria
12009
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
1R QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
3.0
Hores
75.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

En aquesta assignatura entendrem el concepte de prototipat en el context del disseny de sistemes interactius. Coneixerem les diferents tècniques i, sobretot, experimentarem amb les principals.

Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura que es cursa en la segona meitat del primer quadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Enginyeria de la Usabilitat. Disseny Centrat en l'Usuari".
L' assignatura es de format semi-presencial.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Antoni Granollers Saltiveri
antoni.granollers@udl.cat
A concretar
3

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

Competències específiques de la titulació

  • Conceptualització, disseny i avaluació d’interfícies d’usuari de productes i serveis basats en tecnologies d’ordinador, telecomunicacions, i, en general, les anomenades noves tecnologies.
    Objectius
    • L' objetiu principal d'aques mòdul és que l'alumne sàpiga perfectament que s'entén quan es parla del prototipat (concepte) a l'hora d'implementar aplicacions interactives, incidint, a més, en com s'hauria d'enfocar aquest prototipat quan interessa especialment tenir present la usabilitat i l'accesibilitat del sistema (importància) i la seva finalitat.
  • Aplicar la metodologia i les tècniques de Disseny Centrat en l’Usuari (DCU).
    Objectius
    • L' objetiu principal d'aques mòdul és que l'alumne sàpiga perfectament que s'entén quan es parla del prototipat (concepte) a l'hora d'implementar aplicacions interactives, incidint, a més, en com s'hauria d'enfocar aquest prototipat quan interessa especialment tenir present la usabilitat i l'accesibilitat del sistema (importància) i la seva finalitat.
  • Utilització d’eines de prototipat: HTML / XML / XHTML (codi pàgines web), Flash (animació pàgines web), Visio o equivalent (diagrames), Fireworks o equivalent (format vectorial), Photoshop (format bitmap), Powerpoint o equivalent (presentació) entre d’altres.
    Objectius
    • Conèixer les principals tècniques de realització de prototips, les quals seran degudament explicades presentant exemples de cada una de elles. Las principales tècniques seran utilizades de forma pràctica per a la seva total comprensió i coneixement.
  • Capacitat per realitzar esbossos a mà, avaluació de dissenys realitzats per altres, utilització del color entre d’altres a l’àmbit del Disseny Gràfic.
    Objectius
    • Conèixer les principals tècniques de realització de prototips, les quals seran degudament explicades presentant exemples de cada una de elles. Las principales tècniques seran utilizades de forma pràctica per a la seva total comprensió i coneixement.

Competències transversals de la titulació

Continguts

Continguts de la matèria

Tema 1. Prototipat

Tema 2. Tipus de prototips

  • Prototip de paper
  • Storyboard
  • Escenari
  • Video
  • Prototip de software
  • Simulació

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Tota la informació d' aquesta assignatura es facilitada vía plataforma campus virtual SAKAI.

 La web http://www.mpiua.net proporciona a més material addicional i, per tant, és una base important del material docent relacionat amb l' assignatura.

 No obstant, les següents referències constitueixen els principals recolzaments de l'assignatura:

  •  “Effective Prototyping for Software Makers”. Michael Arent, Jonathan Arnowitz, and Nevin Berger. Elsevier, Inc. 2007.
  •  “Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design”, Bill Buxton (2007)
  •  “Diseño de sistemas interactivos centrados en el usuario”. Granollers, T.; Lorés, J.; Cañas, J.J. (2005). Editorial UOC.
  • “Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces”, Carolyn Snyder (2003)