1R QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER2N QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
2.0
Hores
50.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0
Recomanacions (màx. 4000 caràcters)
Degut al seu caràcter no presencial, es fonamental que elo usuaris participin al llarg de tot el curs realitzant les següents accions:
- Descarregar els temes des de la secció "Recursos" del Campus Virtual (http://cv.udl.cat)
- Estudiar els temes.
- Realitzar les activitats (descrites oportunament en la secció "Activitats" del Campus Virtual)
- Entregar les activitats a través de la secció "Activitats" del Campus Virtual.
- Recollir notes i comentaris del professor sobre les activitats entregades.
- Participar en els fòrums de l' assignatura, secció "Debat" del Campus Virtual (fòrums generals de l' assigantura i específics per tema).
Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura que s'imparteix en la segona meitat del 1r cuadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Fonaments".
L' assignatura s' impartirà totalment en format virtual.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Montserrat Sendin Veloso
msendin@diei.udl.cat
A concretar
4
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Competències específiques de la titulació
Competències transversals de la titulació
Continguts
Continguts de la matèria
Tema I – Introducció i estils d' interacció
– Conceptes inicials
– Estils d' interacció
▪ Estils d' interacció convencionals
▪ Estils d' interacció vanguardistes
– Dispositius d' interacció
– Tecnologies relacionades
– Conclusions
Tema II – Computació Ubiqua
– Més enllà del paradigma de Sobretaula
– Idees preliminars
– Dispositius obicus
– Una mica de història
– Àrees d' aplicació
– Beneficis i problemes
– Conclusions
Tema III – Sensibilitat al Context i altres derivats de la Computació Ubiqua
– Context i tipus de context
– Definició de Sensibilitat al Context
– Procé subjacent
– Sensors
– Àrees d'aplicació
– Altres derivats de la CU
– Conclusions
Tema IV – Realitat Augmentada
– ¿Què és la Realitat Augmentada?
– Una mica d' història
– Equipament
– Tecnologies de visualització
– Exemples representatius
– Aplicacions de la Realitat Augmentada
– Relació amb altres paradigmes d' interacció
– Beneficis de la Realitat Augmentada
– Reptes de la Realitat Augmentada
– Conclusions
Tema V – Realitat Virtual
– Què és la Realitat Virtual?
– Per a què i per a què no usar ambients virtuals?
– Una mica d' història
– Equipament
– Classificació dels sistemes de Realitat Virtual
– Exemples representatius
– Aplicacions de la Realitat Virtual
– Relació amb altres paradigmes d' interacció
– Beneficis de la Realitat Virtual
– Reptes de la Realitat Virtual
– Conclusions
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Bibliografia bàsica:
•Ben Schneiderman, Catherine Plaisant
Designing the user interface. Strategies for effective human-computer interaction
Pearson Addison-Wesley – 4ª edición(2005)
•Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D.Abowd, R. Beale