Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
TECNOLOGIES D'INTERACCIÓ. ESTILS I PARADIGMES
Codi Assignatura/Matèria
12005
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
1R QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER2N QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
2.0
Hores
50.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

Degut al seu caràcter no presencial, es fonamental que elo usuaris participin al llarg de tot el curs realitzant les següents accions:
- Descarregar els temes des de la secció "Recursos" del Campus Virtual (http://cv.udl.cat)
- Estudiar els temes.
- Realitzar les activitats (descrites oportunament en la secció "Activitats" del Campus Virtual)
- Entregar les activitats a través de la secció "Activitats" del Campus Virtual.
- Recollir notes i comentaris del professor sobre les activitats entregades.
- Participar en els fòrums de l' assignatura, secció "Debat" del Campus Virtual (fòrums generals de l' assigantura i específics per tema).

Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura que s'imparteix en la segona meitat del 1r cuadrimestre del 1r curs del màster, pertany a la matèria "Fonaments".
L' assignatura s' impartirà totalment en format virtual.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Montserrat Sendin Veloso
msendin@diei.udl.cat
A concretar
4

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

Competències específiques de la titulació

Competències transversals de la titulació

Continguts

Continguts de la matèria

  • Tema I – Introducció i estils d' interacció

– Conceptes inicials

– Estils d' interacció

▪ Estils d' interacció convencionals

▪ Estils d' interacció vanguardistes

– Dispositius d' interacció

– Tecnologies relacionades

– Conclusions

 

  • Tema II – Computació Ubiqua

– Més enllà del paradigma de Sobretaula

– Idees preliminars

– Dispositius obicus

– Una mica de història

– Àrees d' aplicació

– Beneficis i problemes

– Conclusions

 

  • Tema III – Sensibilitat al Context i altres derivats de la Computació Ubiqua

– Context i tipus de context

– Definició de Sensibilitat al Context

– Procé subjacent

– Sensors

– Àrees d'aplicació

– Altres derivats de la CU

– Conclusions

 

  • Tema IV – Realitat Augmentada

– ¿Què és la Realitat Augmentada?

– Una mica d' història

– Equipament

– Tecnologies de visualització

– Exemples representatius

– Aplicacions de la Realitat Augmentada

– Relació amb altres paradigmes d' interacció

– Beneficis de la Realitat Augmentada

– Reptes de la Realitat Augmentada

– Conclusions

 

  • Tema V – Realitat Virtual

– Què és la Realitat Virtual?

– Per a què i per a què no usar ambients virtuals?

– Una mica d' història

– Equipament

– Classificació dels sistemes de Realitat Virtual

– Exemples representatius

– Aplicacions de la Realitat Virtual

– Relació amb altres paradigmes d' interacció

– Beneficis de la Realitat Virtual

– Reptes de la Realitat Virtual

– Conclusions

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Bibliografia bàsica:

•  Ben Schneiderman, Catherine Plaisant

Designing the user interface. Strategies for effective human-computer interaction

Pearson Addison-Wesley – 4ª edición(2005)

 

•  Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D.Abowd, R. Beale

Human-Computer Interaction

Pearson Prentice Hall – 3ª edición(2004)

 

Bibliografia complementària:

• JennyPreece, Yvonne Rogers, Helen Sharp

Interaction Design: BeyondHuman-Computer Interaction

Addison-Wesley – 2ª edición (2007)

 

• JoshuaEddings

How virtual reality works

Bookshelp Category. General Computing(1994)

 

 Material adicional:

• Apunts de l' assignatura i material de suport.