L'assignatura es disposa en el format d'ensenyament-aprenentatge no presencial.
Els estudiants poden cursar els temes de forma virtual utilitzant el material docent i les eines de soport a la plataforma digital.
La metodologia docent que s'utilizarà és l'aprenentatge basat en projectes/problemes PBL. Des dels primers instants, l'estudiant recopila informació per a generar un documento (portafoli) sobre l' estat del art d'un problema en concret. Al llarg del curs, el professor asesora als estudiants en el desenvolupament d'aspectes pràctics de cada tema.
Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura que es cursa en la segona meitat del 1r semestre del 1r curs del màster.
L'assignatura s'impartirà totalment en format virtual.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Antoni Granollers Saltiveri
antoni.granollers@udl.cat
A concretar
0
Pedro Ponsa
pedro.ponsa@upc.edu
A concretar
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Competències específiques de la titulació
Dissenyar productes de programari interactius usables i accessibles (és a dir fàcils d’utilitzar per qualsevol usuari, incloent els que pateixen alguna deficiència sensorial i/o de mobilitat).
Objectius
L' objetiu principal de l' assignatura es donar a conèixer metodologies per el disseny d' interfícies i pantalles en l'àmbit industrial.
En segon lloc s' analitza el disseny de sistemes interactius atenent a aspectes de la interacció i ús de productes que permetin l' estudi de la eficàcia dels sistemes persona-màquina.
Integrar els aspectes IPO en un cicle de vida iteratiu de desenvolupament de programari.
Objectius
En segon lloc s' analitza el disseny de sistemes interactius atenent a aspectes de la interacció i ús de productes que permetin l' estudi de la eficàcia dels sistemes persona-màquina.
Desenvolupar les metodologies del Disseny Contextual.
Objectius
L' objetiu principal de l' assignatura es donar a conèixer metodologies per el disseny d' interfícies i pantalles en l'àmbit industrial.
En segon lloc s' analitza el disseny de sistemes interactius atenent a aspectes de la interacció i ús de productes que permetin l' estudi de la eficàcia dels sistemes persona-màquina.
Competències transversals de la titulació
Continguts
Continguts de la matèria
Tema 1. Fonaments
1.1 Concepte de disseny. Disseny industrial.
1.2 Disseny de sistemes interactius centrats en l' usuari.
1.3 Interacció persona-ordinador i automatització industrial.
1.4 Estàndards i guies metodològiques.
Tema 2. Disseny d'interfícies
2.1 Sistemes d' automatizació
2.2 Classificació de interfaces persona-màquina
2.3 Fases d'un projecte d' automatizació
2.4 Disseny de tauler de control industrial
2.5 Aplicació en sistemes de producció acadèmic
Tema 3. Disseny de pantalla
4.1 Sala de control industrial
4.2 Ergonomia aplicada al disseny de sala de control
4.3 Supervisió industrial
4.4 Aplicació en planta sucrera
4.5 Aplicació en campus universitari
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Gran part dels temes que es presente, s'acompanyen d'uns apunts que es faciliten via plataforma campus virtual SAKAI.
Aquests apunts també contemplen exemples dels treballs realitzats pels estudiants en edicions anteriors de l'assignatura.
Com a material complementari es pot consultar el següent espai web en el qual es presenta el contingut de disseny reforçant la unió amb l'automatització industrial.
Enllaç “Disseny de sistemes interactiuspersona-automatització” a la URL:http://www.epsevg.upc.edu/hcd
En edicions anteriors de l'assignatura s'ha utilitzat una llicència de 30 dies del software Microsoft VISIO per al disseny d'interiors i disseny d'objectes i productes.
Les següents referències consitueixen els principals recolzaments de l'assignatura:
D. Norman. El diseño emocional. Editorial Paidós, 2006.
M. Press, R. Cooper. El diseño como experiencia. Editorial Gustavo Gili, 2009.
P. Ponsa, R. Vilanova. Automatización de procesos mediante la guía GEMMA. Edicions UPC, Aula Politécnica/Computación y Control, 105, 2005.
B.E. Bürdek. Diseño. Editorial Gustavo Gili, 2007.
D. Norman. El diseño de los objetos del futuro. Editorial Paidós, 2010.