Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA
Codi Assignatura/Matèria
12001
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
GEOGRAFIA I SOCIOLOGIA
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
1R QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
2.0
Hores
50.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Català
0.0
Anglès
0.0
Castellà
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)


Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Carles Salazar Carrasco
salazar@hahs.udl.cat
2

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

Competències específiques de la titulació

Competències transversals de la titulació

Continguts

Continguts de la matèria

1er exercici (15-09 al 30-09):

-         Lectura del tema I i del text: WILSON, E. O. 1999. “The Fitness of Human Nature”. Dins Consilience. The Unity of Knowledge. New York: Vintage Books.

-         Redacció de l’assaig: En què consisteixen les bases biològiques del comportament humà?

 

1er ejercicio (15-09 al 30-09):

-          Lectura del tema I y del texto: WILSON, E. O. 1999. “The Fitness of Human Nature”. En Consilience. The Unity of Knowledge. New York: Vintage Books.

-          Redacción del ensayo: ¿en qué consisten las bases biológicas del comporatmiento humano?

 

2on exercici (01-10 al 20-10):

-         Lectura del tema II i del text: TOMASELLO, M., 1999. “A Puzzle and a Hypothesis”. Dins The Cultural Origins of Human Cognition. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

-     Redacció de l’assaig: En què es diferencia el coneixement cultural de les altres formes de coneixement?

2do ejercicio (01-10 al 20-10):

-          Lectura del tema II y del texo: TOMASELLO, M., 1999. “A Puzzle and a Hypothesis”. En The Cultural Origins of Human Cognition. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

-          Redacción del ensayo: ¿en qué se diferencia en conocimiento cultural de las otras formas de conocimiento?

 

 

3er exercici (21-10 al 07-11):

-         Lectura del tema III i del text: GEERTZ, C. 1988 (1973) “Descripción densa: hacia una teoría interpretativa de la cultura”. Dins La interpretación de las culturas. Barcelona: Gedisa.

-         Redacció de l’assaig: Explica amb exemples què és una “descripció densa” del comportament humà.

3er ejercicio (21-10 al 07-11):

-          Lectura del tema III y del texto:  GEERTZ, C. 1988 (1973) “Descripción densa: hacia una teoría interpretativa de la cultura”. En La interpretación de las culturas. Barcelona: Gedisa.

-          Redacción del ensayo: explica con ejemplos qué es una “descripción densa” del comportamiento humano.

 

 

Els assaigs tindran una extensió màxima de 1800 paraules o 3 fulls a un espai, s’enviaran per correu electrònic (salazar@hahs.udl.cat) i es comentaran oralment al despatx del professor en data i hora a convenir. Les dates de realització dels exercicis són merament orientatives, però cal que els tres assaigs hagin estat tramesos abans del 07-11. Els texts i apunts de l'assignatura es troben en arxius PDF a l'apartat 'Recursos'

Los ensayos tendrán una extensión máxima de 1800 palabras o 3 hojas a un espacio, se enviarán por correo electrónico (Salazar@hahs.udl.cat) y se comentarán oralmente en el despacho del profesor en día y hora a convenir. Las fechas de realización de los ejercicios son meramente orientativas, pero es necesario que los tres ensayos hayan sido enviados antes del 07-11. Los textos y los apuntes de la asignatura se encuentran en archivos PDF en el apartado "Recursos".

 

Bibliografia

Bibliografia recomanada