Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2010-11
Nom
PSICOLOGIA I FACTORS HUMANS
Codi Assignatura/Matèria
12000
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
2
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
1R QUADRIMESTRE 2N CICLE INFORMÀTICA I MÀSTER
Crèdits ECTS
3.0
Hores
75.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
100.0
Català
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

Donat que aquesta assignatura és una introducció, no es necessiten coneixements previs d'aquesta disciplina, com tampoc ho és el coneixement d' alguna eina de programació.

Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura que es cursa en la primera meitat del 1r quadrimestre del 1r curs del màster.
L'assignatura s'impartirà totalment en format virtual.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Antoni Granollers Saltiveri
antoni.granollers@udl.cat
A concretar
1
José Juan Cañas
delagado@ugr.es
A concretar

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Correcció en l'expressió oral i escrita
    Objectius
    • Comprendre que el model de memòria condiciona el disseny de la interfície.

Competències específiques de la titulació

  • Aprendre a recollir els requeriments d’un sistema interactiu des de l’òptica dels seus usuaris. Utilitzar tècniques com ara l’etnografia virtual, observació participant, descriure el model mental dels possibles usuaris, ...
    Objectius
    • Conèixer com s'ha realitzat el procés de comprensió i els models de memòria.
    • Comprendre que el model de memòria condiciona el disseny de la interfície.
    • Veure la importància que té la limitació de la memòria de treball.
    • Conèixer que és un model mental.

Competències transversals de la titulació

  • Percepció, atenció, realització d’errors, estratègies d’acció, entre d’altres al camp de la Psicologia.
    Objectius
    • Conèixer els tipos de percepcions més rellevants des del punt de vista interactiu que té la persona.
    • Conèixer com s'ha realitzat el procés de comprensió i els models de memòria.
    • Comprendre que el model de memòria condiciona el disseny de la interfície.
    • Veure la importància que té la limitació de la memòria de treball.
    • Conèixer que és un model mental.

Continguts

Continguts de la matèria

  • Processos cognitius de les persones.
  • Ergonomia cognitiva.
  • Introducció als aspectes psicològics, socials i culturals que tenen importància par a la IPO
  • Introducció als conceptes fonamentals sobre Factors Humans
  • Cognició Humana
  • Factors de grup, socials i culturals.
  • El efecte de l' entorn en el disseny
  • Introducció a diversos tipus de pantalles i controls
  • Introducció als mètodes de medició dels factors humans.

Bibliografia

Bibliografia recomanada

Tota la informació de l' assignatura és facilitada via plataforma campus virtual SAKAI.

 

No obstant, les següents referències constitueixen els principals recolzaments de l' assignatura:

 

  • Anderson, J.R. (1995). Cognitive Psychology and its implications. NY.
  • Card, S.K., Moran, T.P. y Newell, A. (1983) The Psychology of Human-Computer Interaction. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cañas, J.J. (2004). Personas y Máquinas. El diseño de su interacción desde la ergonomía cognitiva.
  • Miller, G.A. (1956). The magical number seven plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information. Psychological Review, 63, 81-97.
  • Norman, D. A. (2002) The Design of Everyday Things. Basic Books.