Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
Assignatura que s'imparteix durant el 2on semestre del 1r curs de la titulació.
Correspon a la Matèria "Informàtica" dins del Mòdul de "Formació Bàsica".
Amplia els coneixements ja introduïts a Programació 1 i és la base per a la resta
d'assignatures de programació de la titulació, introduint conceptes nous com són la
recursivitat, l'orientació a objectes i el tractament d'arxius.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Juan Manuel Gimeno Illa
jmgimeno@diei.udl.cat
Dimarts de 13 a 14 (altres amb cita prèvia)
7.6
Jose Luis Gonzalez Sanchez
joseluisgs@diei.udl.cat
Dimecres de 13 a 14 (altres amb cita prèvia)
3.2
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Domini d'una llengua estrangera
Objectius
Ús de la documentació estàndar de la plataforma Java.
Ús d'algunes APIs estàndard de la plataforma Java.
Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Objectius
Ús d'un entorn integrat de desenvolupament.
Competències específiques de la titulació
Capacitat per comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorísmica i complexitat computacional, i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
Objectius
Introduir el concepte de disseny recursiu.
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
Objectius
Introduir el paradigma d'orientació a objectes.
Introducció d'estructures de dades bàsiques (contenidors).
Tractament bàsic de fitxers.
Competències transversals de la titulació
Capacitat per a l'abstracció i el raonament crític, lògic i matemàtic.
Objectius
Raonament sobre la correctesa d'una solució.
Capacitat de resolució de problemes i elaboració i defensa d'arguments dins de la seva àrea d'estudis.
Objectius
Introduir el concepte de disseny recursiu.
Introduir el paradigma d'orientació a objectes.
Continguts
Continguts de la matèria
Introducció a Java
De C a Java
La biblioteca de l'ACM Java Task Force
El programa principal
Ús de funcions auxiliars
Tractament de vectors (arrays)
Tractament de cadenes de caràcters
Recursivitat
Funcionament de les crides a funcions
Pensar recursivament
Recursivitat usant índexos
Cerca binària
Recursivitat múltiple
Programació Orientada a Objectes
Objectes y referències
Introducció a les classes gràfiques de les biblioteques de l'ACM
La classe String
Definició de classes en Java
Tractament d'arxius
Classes d'arxius
Arxius seqüencials de text
Arxius binaris d'accés directe
Algoritme MergeSort
Bibliografia
Bibliografia recomanada
Bàsica:
Apunts de l'assignatura.
Eric S. Roberts, The Art & Science of Java: An Introduction to Computer Science, PearsonEducation, 2008. (hi ha una versiópreliminar disponible en pdf)