Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2011-12
Nom
PROGRAMACIÓ II
Codi Assignatura/Matèria
102001
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
INFORMATICA I ENGINYERIA INDUSTRIAL
Cicle
1
Tipologia
TRONCAL
Extensió
2N Q AVALUACIO CONTINUADA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
20.0
Castellà
40.0
Català
40.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

Assignatura que s'imparteix durant el 2on semestre del 1r curs de la titulació.
Correspon a la Matèria "Informàtica" dins del Mòdul de "Formació Bàsica".

Amplia els coneixements ja introduïts a Programació 1 i és la base per a la resta 
d'assignatures de programació de la titulació, introduint conceptes nous com són la 
recursivitat, l'orientació a objectes i el tractament d'arxius.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Juan Manuel Gimeno Illa
jmgimeno@diei.udl.cat
Dimarts de 13 a 14 (altres amb cita prèvia)
7.6
Jose Luis Gonzalez Sanchez
joseluisgs@diei.udl.cat
Dimecres de 13 a 14 (altres amb cita prèvia)
3.2

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini d'una llengua estrangera
    Objectius
    • Ús de la documentació estàndar de la plataforma Java.
    • Ús d'algunes APIs estàndard de la plataforma Java.
  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
    Objectius
    • Ús d'un entorn integrat de desenvolupament.

Competències específiques de la titulació

  • Capacitat per comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorísmica i complexitat computacional, i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
    Objectius
    • Introduir el concepte de disseny recursiu.
  • Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
    Objectius
    • Introduir el paradigma d'orientació a objectes.
    • Introducció d'estructures de dades bàsiques (contenidors).
    • Tractament bàsic de fitxers.

Competències transversals de la titulació

  • Capacitat per a l'abstracció i el raonament crític, lògic i matemàtic.
    Objectius
    • Raonament sobre la correctesa d'una solució.
  • Capacitat de resolució de problemes i elaboració i defensa d'arguments dins de la seva àrea d'estudis.
    Objectius
    • Introduir el concepte de disseny recursiu.
    • Introduir el paradigma d'orientació a objectes.

Continguts

Continguts de la matèria

  1. Introducció a Java
    • De  C a Java
    • La biblioteca de l'ACM Java Task Force
    • El programa principal
    • Ús de funcions auxiliars
    • Tractament de vectors (arrays)
    • Tractament de cadenes de caràcters
  2. Recursivitat
    • Funcionament de les crides a funcions
    • Pensar recursivament
    • Recursivitat usant índexos
    • Cerca binària
    • Recursivitat múltiple
  3. Programació Orientada a Objectes
    • Objectes y referències
    • Introducció a les classes gràfiques de les biblioteques de l'ACM
    • La classe String
    • Definició de classes en Java
  4. Tractament d'arxius
    • Classes d'arxius
    • Arxius seqüencials de text
    • Arxius binaris d'accés directe
    • Algoritme MergeSort

Bibliografia

Bibliografia recomanada

  • Bàsica:
    • Apunts de l'assignatura. 
    • Eric S. Roberts, The Art & Science of Java: An Introduction to Computer Science, PearsonEducation, 2008. (hi ha una versiópreliminar disponible en pdf)
    • Documentació de la biblioteca ACM Java Task Force http://jtf.acm.org/
  • Complementària:
    • Kathy Sierra y Bert Bates, Head First Java,O'Reilly, 2003.
    • Jorge A. Villalobos y Rubby Casallas, Fundamentos deProgramación. Aprendizaje Activo Basado enCasos. Pearson Pentice-Hall, 2006(bibliografia complementària