Idioma
|
Percentatge d'ús
|
---|---|
Anglès
|
0.0
|
Castellà
|
0.0
|
Català
|
100.0
|
Són requisits per a la realització del pràcticum: • Ser alumne de la titulació del Grau en ADE. • Haver superat 150 crèdits de la titulació de Grau en ADE. • Estar matriculat de la matèria de pràcticum prèviament a la realització de les pràctiques externes curriculars. • Haver complimentat la fitxa de sol·licitud del pràcticum i enviar el currículum vitae al Coordinador. • Haver formalitzat i signat el Conveni de Cooperació Educativa Universitat-Empresa i els seus annexes corresponents abans de l’inici de l’estada en l’entitat col·laboradora (empresa o institució). Són condicions per a la realització del pràcticum: • Realitzar 300 hores de pràctiques externes en una entitat col·laboradora (o fer el reconeixement de les mateixes si és el cas). • Realitzar les pràctiques en un dels 3 períodes preestablerts: 1er semestre, 2n semestre o estiu, dins el curs en quin s’ha matriculat l’estudiant al pràcticum. • No realitzar les pràctiques en una entitat col·laboradora amb relació contractual. L’estudiant que hagi lliurat la fitxa de sol·licitud del pràcticum en el moment de la matrícula queda inclòs en la relació de candidats per fer les pràctiques. En cas contrari, s’entén que l’alumne ha renunciat a la seva realització en el curs acadèmic corresponent. L'alumne ha de fer l'estada a l'entitat col·laboradora i a més a més assistir a totes les sessions de tutoria amb el seu Tutor Acadèmic i fer l'exposició oral de la Memòria.
Entre les funcions essencials de la universitat hi ha la preparació de l’alumnat per a l’exercici d’activitats professionals que requereixen l’aplicació dels coneixements adquirits en les corresponents titulacions. Per tal d’afavorir el compliment d’aquesta funció és convenient promoure i consolidar vincles de col·laboració entre la universitat i les empreses o institucions del seu entorn. La matèria de Pràctiques Externes en Entitats Públiques i Privades és una mostra d’aquesta col·laboració i complement formatiu en l’àmbit professional que s’ofereix al estudiantat després d’haver assolit uns coneixements i habilitats bàsiques prèvies en la seva trajectòria acadèmica. Les matèries amb quines es troba relacionada són totes de la titulació, donat que l'objectiu de les pràctiques externes és posar en pràctica i aplicar les competències adquirides amb les matèries cursades.
Nom
|
Correu
|
Horari de consulta
|
Crèdits teòrics
|
Crèdits pràctics
|
|
---|---|---|---|---|---|
Ana Vendrell
|
ana.vendrell@aegern.udl.cat
|
2n Semestre Consultar horario en la Secretaria del departamento AEGERN
|
3
|
||
Anna Tena Tarruella
|
tenat@aegern.udl.cat
|
1er Semestre Consultar horario en la Secretaría del Departamento AEGERN
|
3
|
Les pràctiques externes esrealitzaran en una única entitat col·laboradora (empresa o institució) perestudiant/a. Cadaestudiant/a tindrà un Tutor Acadèmic, que serà un professor delaFacultat de Dret i Economia; i un Tutor d’Entitat Col·laboradora,designat peraquesta.
Les pràctiques externes espodran realitzar durantels períodes següents: primer semestre, segon semestre oestiu.
Les tutories amb el tutoracadèmic consistiran en un seguit de sessions programades i comunicades peraquest.
L’alumne pot proposar unaoferta de pràctiques només i excepcionalment si prèviament ho ha consultat alCoordinador de pràcticum, i aquest lidóna el seu consentiment.
Les activitats que haurande dur a terme els alumnes per tal de superarla matèria de pràctiques externeses sintetitzen en la taula de sota:
15 crèdits ECTs | Hores a l’empresa o institució on es fan les pràctiques | 300 h. (80%) |
Hores per a la redacció de la memòria | 56,25 h. (15%) | |
Hores de tutoria acadèmica | 15 h. (4%) | |
Hores d’avaluació i exposició | 3,75 h. (1%) |
Les tasques concretes que haurà de realitzar l’estudiant són les següents:
Dins de cadascun dels possibles perfils professionals que poden desenvolupar els alumnes del Màster Universitari en Comptabilitat, Auditoria i Control de Gestió alhora de fer les pràctiques externes en entitats col·laboradores, queden definides unes tasques, en quines han de ser competents els nostresalumnes, que són les següents:
1.- Perfil/àrea comptable-financer:
- Conèixer, saber planificar i elaborar el cicle comptable complet
- Conèixer i aplicar programes informàtics de comptabilitat
- Elaborar els estats financers
- Interpretar els estats financers amb criteris de liquiditat, solvència, rendibilitat i presa de decisions en base als estats financers
- Gestionar i controlar la tresoreria
- Elaborar i analitzar un pla d’inversió i finançament
- Analitzar l’estructura financera i el cost de finançament
- Conèixer les relacions amb les entitats financeres i coneixement dels mercats financers
2.- Perfil/àrea auditoria:
- Saber planificar i executar auditories internes
- Saber planificar i executar auditories externes i l’informe d’auditoria
3.- Perfil/àrea control de gestió i pressupostari (costos):
- Identificar i calcular els costos empresarials
- Presa de decisions en base a l‘anàlisi dels costos
- Dissenyar, implantar i controlar un model de control pressupostari
- Elaborar sistemes d’indicadors d’avaluació de la marxa de l’empresa
4.- Perfil/àrea marquèting-comercialització:
- Tenir capacitat d’anàlisi i investigació del mercat (comportament del consumidor, la competència, evolució del mercat)
- Decidir l’estratègia comercial o“marqueting –mix”
- Analitzar i implementar els sistemes de distribució i venda
- Elaborar un pla de mitjans de comunicació
- Dissenyar una campanya publicitària
5.- Perfil/àrea organització/producció:
- Tenir capacitat d’organitzar i col·laborar en la producció
- Gestionar els aprovisionaments i els inventaris
- Tenir capacitat d’interpretar la legislació vigent sobre els diferents aspectes de gestió empresarial (qualitat, mediambiental, etc.)
- Implementar un sistema de gestióde qualitat
- Implementar un sistema de responsabilitat social corporativa
6.- Perfil/àrea direcció de persones:
- Analitzar i dissenyar els llocs detreball
- Decidir sistemes de remuneració i motivació de personal
- Elaborar un Pla de formació del personal
- Dissenyar un sistema de prevenció de riscos laborals
7.- Perfil assessorament fiscal i laboral:
- Saber interpretar la informació facilitada per les diferents empreses
- Saber confeccionar els diferents documents oficials
- Conèixer el funcionament dels diferents organismes oficials
8.- Perfil/àrea entitats financeres:
- Conèixer els productes i serveisbancaris
- Conèixer els productes i serveisde finançament del sector exterior
- Conèixer els instruments i mercats financers
- Conèixer i saber aplicar la gestióde carteres
- Entendre i saber aplicar un procés d’assessorament i planificació financera
- Conèixer i saber aplicar les tècniques de venda i negociació
- Conèixer i complir la normativa vigent bancària i fiscal
9.- Perfil/àrea entitats públiques:
- Conèixer l'origen dels ingressos del pressupost públic
- Conèixer la destinació de ladespesa del pressupost públic
- Conèixer el control i la gestió pressupostària en l'àmbit del sector públic
- Comprendre les relacions entre els ciutadans i l'administració pública
- Conèixer l'organització de l'administació