Idioma
|
Percentatge d'ús
|
---|---|
Anglès
|
0.0
|
Castellà
|
0.0
|
Català
|
100.0
|
Nom
|
Correu
|
Horari de consulta
|
Crèdits teòrics
|
Crèdits pràctics
|
|
---|---|---|---|---|---|
Xavier Roca Torruella
|
xroca@aegern.udl.cat
|
Lunes de 20 a 21h. despacho 1.23 FDE
|
6
|
Tema 1. La Gestió dels Recursos Humans:
a. La funció dela direcció de recursos humans a l’empresa
b. Anàlisi i disseny del lloc de treball
c. La contractació dels recursos humans
d. L’avaluació del rendiment
e. Política retributiva
f. La planificació de la carrera professional
g. La formació en l’empresa
h. Gestió per competències
i. Marketing internde Recursos Humans
Tema2. Som persones:
a. Motivació:
i. El conceptede motivació
ii. Motius bàsics i motius socials
iii. Motius i contra motius:
1. Afiliació
2. Autonomia
3. Poder
4. Cooperació
5. Hedonisme
6. Assoliment
7. Seguretat
8. Exploració
9. Conservació
10. Contribució
iv. La teoriade Maslow sobre motivació
v. Recomanacions pera la motivació d’equips
b. Emoció:
i. El concepte d’emoció
ii. Les funcions de la emoció
iii. El procés emocional
iv. Models teòrics en l’estudi científic de l’emoció
v. Emocions bàsiques:
1. La por
2. La tristesa
3. La ira
4. El fàstic
5. L’alegria
vi. Emocions socials:
1. La culpa
2. La vergonya
3. L’orgull
4. L’hubris
5. L’enveja
6. La gelosia
c. Intel·ligència Emocional:
i. El concepte d’Intel·ligència Emocional
ii. El model d’habilitats d’Intel·ligència Emocional de Mayer – Salovey
1. Percepció,valoració i expressió de les emocions
2. Facilitació emocional de les activitats cognitives
3. Comprensió deles emocions
4. Regulació d’emocions
iii. L’avaluació de la Intel·ligència Emocional
Tema3. La gestió d’equips:
a. El concepte d’equip
b. Beneficis del treball en equip
c. Grup vs equip
d. Disfuncions del treball en equip
e. Etapes en la creació d’un equip
f. Les 15 lleis del treball en equip
g. Equips d’altrendiment
h. El conductor d’equip
i. Delegaciódetasques
j. El conflicte
k. Comunicació enequip
l. Recomanacions per a la creació i gestió d’equips
Tema4. Lideratge:
a. El concepte de lideratge
i. Evolució històrica del concepte de lideratge
ii. La gran complexitat del concepte lideratge
iii. Definicions de lideratge
b. Competències per aun bon lideratge:
i. Competències estratègiques
ii. Competències socials
iii. Competències tècniques
iv. Competències degestió
v. Competències ètiques
c. Liderar vs dirigir
d. Elements bàsics del lideratge:
i. Influència
ii. Confiança
iii. Objectius
iv. Valors
e. Les dimensions del lideratge:
i. Coneixement(logos)
ii. Visió (scopos)
iii. Acció (praxis)
iv. Relació (pathos)
v. Conciència (ethos)
f. Els seguidors
g. Recomanacions per a un lideratge efectiu
· Acosta, José María. “Inteligencia Emocional en una semana”. Gestión 2000 Grupo Planeta
· Adair, John. “Liderazgo y motivación”. Nuevos emprendedores
· Aguirre de Mena, Juan M y otros. “Dirección y gestión de personal”. Editorial Pirámide.
· Albizu, E., Landeta, J. (coord). (2001). “Dirección estratégica de recursos humanos”. Madrid: Editorial Pirámide
· Adair, John. “Liderazgo y motivación”. Ed. Nuevos Emprendedores
· Badaracco, Joseph L. Jr. “Liderando sin hacer ruido”. Ediciones Deusto – Harvard Business School Press
· Boyatzis Richard y McKee Annie. “Liderazgo emocional”. Ediciones Deusto
· Boyatzis Richard, McKee Annie y Johnston Frances. “Líder emocional”. Ediciones Deusto
· Cashman, Kevin. “El despertar del líder”. Ed. Empresa Activa
· Claver Cortés, E. y otros. “Los recursos humanos en la empresa. Un enfoque directivo”. Editorial civitas
· Covey Stephen R. “El líder interior. Paidos Empresa
· Gil, Ignacio y otros. “La nueva direccion de personas en la empresa”. Mcgraw-hill
· Goleman, Daniel. “Inteligencia Emocional”
· Gómez-Mejía L.R. (coord) (2001). “Dirección y Gestión de Recursos Humanos”. Madrid: Prentice Hall
· Maestro Juan Carlos. “Regálate liderazgo”. Profit Editorial
· Mateo, Juan y Valdano Jorge. “Liderazgo”. Editorial El País Aguilar
· Maxwell, John C. “Las 21 leyes irrefutables del liderazgo”. RBA Nueva empresa.
· Maxwell, John C. “El líder de 360º”. RBA Nueva empresa.
· Milkovich, george t. Y john w. Boudreau. “Dirección y administración de recursos humanos”. Addison Wesley
· Palmero, Francisco y Martínez Sánchez, Francisco. “Motivación y emoción”. Ed. McGraw Hill
· Patricio Jiménez, Daniel. “Manual de recursos humanos”. ESIC Libros profesionales de empresa
· Peña Baztan, M. “La psicologia y la empresa”. Editorial hispano europea
· Pereda Marín, Santiago y Berrocal Berroca, Francisa. “Dirección y gestión de Recursos Humanos por competencias”. Editorial Universitaria Ramon Areces
· Perez López, J.A. “Teoría de la acción humana en la organización”. Ediciones Rialp, S.A.
· Peters, Tom. “Liderazgo”. Ed. Pearson – Prentice Hall
· Punset, Elsa. “Brújula para navegants emocionales”. Editorial Aguilar
· Rodríguez Porras, J.M.. “El factor humano en la empresa”. Editorial Deusto
· Sánchez-Runde, C. (2000). La medición de las prácticas de recursos humanos. Capital Humano, 134, junio, pp. 22-32.
· Ulrich, Dave. “Recursos humanos campions”. Editorial Granica
· Valderrama, Beatriz. “Motivación inteligente”. FT Prentice Hall
· Zenger John H., Folkman, Joseph. “El líder extraordinario”. Profit Editorial
· Zenger John H., Folkman, Joseph, Edinger Scott K. “El líder inspirador”. Profit Editorial