Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2012-13
Nom
MÀRQUETING ESTRATÈGIC
Codi Assignatura/Matèria
101325
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
ADMINISTRACIO D'EMPRESES I GESTIO ECONOMICA DELS RECURSOS NATURALS
Cicle
1
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
2N Q AVALUACIO CONTINUADA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Català
0.0
Castellà
0.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)

Per un seguiment òptim de l'assignatura es recomana repassar i treballar activament els conceptes assolits a l'assignatura de Direcció de Màrqueting. Es recomana resoldre tots els casos pràctics encara que no siguin obligatoris.

Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

L'assignatura de Màrqueting estratègic és una assignatura de tercer curs que es presenta com una continuació de la introducció al màrqueting que es realitza a Direcció de màrqueting de segon curs. És per això que és imprescindible cursar l'assignatura després d'haver superat satisfactòriament Direcció de màrqueting. A més, podreu completar els vostres coneixements en l'àrea de màrqueting tot cursant assignatures optatives, com Investigació de màrqueting on podreu estudiar el procés de la investigació de mercats, així com les principals tècniques qualitatives o l'assignatura de Comerç Exterior, on s'introduiran els conceptes, els mecanismes i les dinàmiques per començar l'activitat exportadora i/o importadora de l'empresa.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Pilar Cos Sanchez
cspilar@aegern.udl.cat
9.6
Eduardo Marcos Cristóbal Fransi
ecristobal@aegern.udl.cat
9.6

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
  • Correcció en l'expressió oral i escrita

Competències específiques de la titulació

  • Identificar i interpretar els factors econòmics, ambientals, polítics, sociològics i tecnològics en els àmbits local, nacional i internacional i la seva repercussió sobre les organitzacions.
  • Ocupar les funcions relacionades amb les diferents àrees funcionals d'una empresa i institucions.
    Objectius
    • Redactar un pla de màrqueting a partir dels coneixements treballats a l'assignatura.

Competències transversals de la titulació

  • Ser capaç de treballar i d'aprendre de forma autònoma i simultàniament interactuar adequadament amb els altres, cooperant i col·laborant.
  • Capacitat de crítica i autocrítica.
  • Treball en equip i lideratge.
  • Actuar sobre la base del rigor, el compromís personal i l’orientació a la qualitat.
  • Capacitat d'organitzar i planificar.
  • Capacitat d'anàlisi i de síntesi.

Continguts

Continguts de la matèria

Tema1. El pla de màrqueting  

Tema2. Estratègies de producte  

Tema3. Estratègies de preu

Tema4. Estratègies de distribució

Tema5. Estratègies de comunicació

 

Bibliografia

Bibliografia recomanada

BIBLIOGRAFIA BÀSICA i COMPLEMENTÀRIA

 ·        CUTROPÍAFERNÁNDEZ, Carlo (2005). Plan de marketing: paso a paso (2ª Edició).ESIC Editorial. Madrid.

·        KOTLER,Philip; ARMSTRONG, Gary (2008): Introducción al Marketing (12ª Edició); PearsonEducación, Madrid.

·        LAMBIN, Jean– Jacques (2003): Marketing Estratégico; ; Esic Editorial. Madrid.

·        RODRIGUEZ ARDURA, Inma et a.r (2008): Principiosy estrategias de marketing (2ª Edició);Editorial UOC, Barcelona.

·        SANTESMASES MESTRE, Miguel (2009): Fundamentos de marketing;Edicions Pirámide,  Madrid.

REVISTES

 -       Marketing + Ventas. Espanya

-       IPMark .Espanya

-       Harvard-Deusto Marketing & Ventas .Espanya

-       Harvard-Deusto Business Review . Espanya

RECURSOSELECTRÒNICS

Material de suport al manual Principios y estrategias de marketing (2ª Edición): http://www.editorialuoc.com/marketing

Llibre digital de Rafael Muñiz publicat per CEF(Centro de Estudios Financieros) disponible a la següent adreça: http://www.marketing-xxi.com/