ADMINISTRACIO D'EMPRESES I GESTIO ECONOMICA DELS RECURSOS NATURALS
Cicle
1
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
2N Q AVALUACIO CONTINUADA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Català
0.0
Castellà
0.0
Recomanacions (màx. 4000 caràcters)
Per un seguiment òptim de l'assignatura es recomana repassar i treballar activament els conceptes assolits a l'assignatura de Direcció de Màrqueting. Es recomana resoldre tots els casos pràctics encara que no siguin obligatoris.
Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)
L'assignatura de Màrqueting estratègic és una assignatura de tercer curs que es presenta com una continuació de la introducció al màrqueting que es realitza a Direcció de màrqueting de segon curs. És per això que és imprescindible cursar l'assignatura després d'haver superat satisfactòriament Direcció de màrqueting. A més, podreu completar els vostres coneixements en l'àrea de màrqueting tot cursant assignatures optatives, com Investigació de màrqueting on podreu estudiar el procés de la investigació de mercats, així com les principals tècniques qualitatives o l'assignatura de Comerç Exterior, on s'introduiran els conceptes, els mecanismes i les dinàmiques per començar l'activitat exportadora i/o importadora de l'empresa.
Requisits per cursar-la
Prerequisits
Corequisits
Professorat
Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Pilar Cos Sanchez
cspilar@aegern.udl.cat
9.6
Eduardo Marcos Cristóbal Fransi
ecristobal@aegern.udl.cat
9.6
Competències
Competències estratègiques de la Universitat de Lleida
Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
Correcció en l'expressió oral i escrita
Competències específiques de la titulació
Identificar i interpretar els factors econòmics, ambientals, polítics, sociològics i tecnològics en els àmbits local, nacional i internacional i la seva repercussió sobre les organitzacions.
Ocupar les funcions relacionades amb les diferents àrees funcionals d'una empresa i institucions.
Objectius
Redactar un pla de màrqueting a partir dels coneixements treballats a l'assignatura.
Competències transversals de la titulació
Ser capaç de treballar i d'aprendre de forma autònoma i simultàniament interactuar adequadament amb els altres, cooperant i col·laborant.
Capacitat de crítica i autocrítica.
Treball en equip i lideratge.
Actuar sobre la base del rigor, el compromís personal i l’orientació a la qualitat.
Capacitat d'organitzar i planificar.
Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
Continguts
Continguts de la matèria
Tema1. El pla de màrqueting
Tema2. Estratègies de producte
Tema3. Estratègies de preu
Tema4. Estratègies de distribució
Tema5. Estratègies de comunicació
Bibliografia
Bibliografia recomanada
BIBLIOGRAFIA BÀSICA i COMPLEMENTÀRIA
·CUTROPÍAFERNÁNDEZ, Carlo (2005). Plan de marketing: paso a paso (2ª Edició).ESIC Editorial. Madrid.
·KOTLER,Philip; ARMSTRONG, Gary (2008): Introducción al Marketing (12ª Edició); PearsonEducación, Madrid.
·LAMBIN, Jean– Jacques (2003): Marketing Estratégico; ; Esic Editorial. Madrid.
·RODRIGUEZ ARDURA, Inma et a.r (2008): Principiosy estrategias de marketing (2ª Edició);Editorial UOC, Barcelona.
·SANTESMASES MESTRE, Miguel (2009): Fundamentos de marketing;Edicions Pirámide, Madrid.