Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2012-13
Nom
DIRECCIÓ DE MÀRQUETING
Codi Assignatura/Matèria
101310
Centre
Escola Politècnica Superior
Departament
ADMINISTRACIO D'EMPRESES I GESTIO ECONOMICA DELS RECURSOS NATURALS
Cicle
1
Tipologia
OBLIGATÒRIA
Extensió
1R Q AVALUACIO CONTINUADA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
0.0
Català
100.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

L'assignatura de Direcció de Màrqueting és una assignatura obligatòria del segon curs del Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida. Amb una càrrega docent de 6 crèdits, la qual ha de suposar aproximadament unes 150 hores de treball, es presenta com la primera assignatura que us introduirà en l'àrea de màrqueting dins del grau en ADE. En els següents cursos, a més, podreu completar els vostres coneixements dins de l'àrea de màrqueting cursant l'assignatura obligatòria de Màrqueting Estratègic en el tercer curs, així com altres assignatures optatives, com Investigació de Màrqueting on podreu estudiar el procés de la investigació de mercats, així com les principals tècniques qualitatives o l'assignatura de Comerç Exterior, on s'introduiran els conceptes, els mecanismes i les dinàmiques per començar l'activitat exportadora i/o importadora de l'empresa.

Direcció de Màrqueting de segon curs és correquisit de Màrqueting Estratègic de tercer curs. Per superar Màrqueting estratègic de tercer curs cal haver superat Direcció de Màrqueting de segon curs.

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Jaume Codina Mejon
cmjaume@aegern.udl.cat
20.4

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

  • Domini de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
  • Correcció en l'expressió oral i escrita

Competències específiques de la titulació

  • Identificar i interpretar els factors econòmics, ambientals, polítics, sociològics i tecnològics en els àmbits local, nacional i internacional i la seva repercussió sobre les organitzacions.
    Objectius
    • Obtenir una visió general, i a l’hora profunda, dels aspectes més importants d’aquesta moderna ciència social i concretament de la seva aplicació en entorns cada vegada més competitius.
  • Ocupar les funcions relacionades amb les diferents àrees funcionals d'una empresa i institucions.
    Objectius
    • Assentar unes bases teòriques sòlides que permetin desenvolupar les pròpies habilitats en l’àrea de comercialització i investigació de mercats.

Competències transversals de la titulació

  • Ser capaç de treballar i d'aprendre de forma autònoma i simultàniament interactuar adequadament amb els altres, cooperant i col·laborant.
  • Capacitat de crítica i autocrítica.
    Objectius
    • Reconèixer el màrqueting com a filosofia i com a tècnica en l’empresa, tant en els seus aspectes teòrics com pràctics, aplicable en el si de les organitzacions del nostre entorn.
  • Treball en equip i lideratge.
  • Actuar sobre la base del rigor, el compromís personal i l’orientació a la qualitat.
    Objectius
    • Proporcionar a l’estudiant un enfocament teòric i pràctic dels principals aspectes del màrqueting, el context de treball del màrqueting i les estratègies de màrqueting més utilitzades.
  • Capacitat d'organitzar i planificar.
    Objectius
    • Proporcionar a l’estudiant un enfocament teòric i pràctic dels principals aspectes del màrqueting, el context de treball del màrqueting i les estratègies de màrqueting més utilitzades.
  • Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
    Objectius
    • Conèixer els processos orientats a crear, comunicar, subministrar i intercanviar productes i serveis en el mercat que tenen valor per clients, empreses i societat en general.

Continguts

Continguts de la matèria

Tema 1. Fonaments de màrqueting

Tema 2. La Direcció de màrqueting

Tema 3. L’entorn de màrqueting

Tema 4. Segmentació i posicionament

Tema 5. Comportament de consumidor

Tema 6. La investigació de màrqueting

Bibliografia

Bibliografia recomanada

BIBLIOGRAFIA BÀSICA i COMPLEMENTÀRIA

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary (2008): Principios de  Marketing (12a Edició); Pearson Educación, Madrid.   ISBN:978-84-8322-446-5

RODRIGUEZ ARDURA, INMA et alter (2008): Principios y estrategias de marketing (2a Edició); Editorial UOC, Barcelona.  ISBN:84-9788-426-4

SANTESMASES MESTRE, Miguel (2009): Fundamentos de marketing; Ediciones Pirámide,  Madrid. ISBN:978-84-3682-294-6

 

REVISTES

Marketing + Ventas                                             Espanya

IPMark                                                                 Espanya

Harvard-Deusto Marketing & Ventas                   Espanya

Harvard-Deusto Business Review                       Espanya

 

RECURSOS ELECTRÒNICS

Material de suport al manual Principios y estrategias de marketing (2a Edició) :http://www.editorialuoc.com/marketing