Contextualització

Dades de la matèria

Any acadèmic
2012-13
Nom
ECONOMIA I
Codi Assignatura/Matèria
101307
Centre
Facultat de Dret i Economia
Departament
ECONOMIA APLICADA
Cicle
1
Tipologia
TRONCAL
Extensió
2N Q AVALUACIO CONTINUADA
Crèdits ECTS
6.0
Hores
150.0
Percentatge d'ús de l'Idioma
Idioma
Percentatge d'ús
Anglès
0.0
Castellà
0.0
Català
100.0

Recomanacions (màx. 4000 caràcters)


Assignatura/matèria en el conjunt del pla d'estudis (màx. 4000 caràcters)

L'assignatura d'Economía I pretèn introdir a l'estudiant en el coneixement dels principals conceptes econòmics, així com els instruments i models que s'utilitzen per entendre com els individus i les empreses prenen les seves decisions. Les decisions dels individus en relació a què i a quina quantitat comprar. La teoria del consumidor ens mostrarà com s'obté la funció de demanda d'un individu a partir de les seves preferències i la restricció pressupostària a la qual s'enfronta. Les decisions de les empreses en relació a quina quantitat produir i com produir. La teoria de la producció ens explicarà com s'obté l'oferta que fa una empresa. L'assignatura pretén comprendre com funciona una economia de mercat moderna i com s'interrelacionen les empreses i els consumidors en els mercats. 

Requisits per cursar-la

Prerequisits
Corequisits

Professorat

Nom
Correu
Horari de consulta
Crèdits teòrics
Crèdits pràctics
Josep M. Rusiñol Ribes
rribes@aegern.udl.cat
1
Nazaret Ibarz Remolins
nibarz@econap.udl.cat
1
Maria Farre Perdiguer
mariona.farre@econap.udl.cat
16.2
Francesc Xavier Ruiz del Portal i Bravo
rportal@econap.udl.cat
8.2

Competències

Competències estratègiques de la Universitat de Lleida

Competències específiques de la titulació

Competències transversals de la titulació

Continguts

Continguts de la matèria

Tema 1.- Principis bàsics de l’economia

1.1.Conceptes bàsics

1.2.L’elecció individual

1.3.La frontera de possibilitats de producció

1.4.-El flux circular de la renda

1.5.-Representacions gràfiques en economia

Tema 2.- Oferta i demanda: un model de competència perfecta

2.1.La corba de demanda.

2.2.La corba d’oferta.

2.3.El preu d’equilibri

2.4.L’elasticitat.

Tema 3.- La demanda i el comportament del consumidor

3.1.-El consumidor i la utilitat

3.2.-L’excedent del consumidor

3.3.-L’enfocament ordinal

Tema 4.- Les decisions de les empreses: producció, costos i beneficis

4.1.-Les empreses i la presa de decisions

4.2.-La funció de producció

4.3.-Els costos de producció

Tema 5.- L’empresa en els mercats de competència perfecta

5.1.-Introducció

5.2.-Producció i beneficis: l’anàlisi a curt termini

5.3.-Producció i beneficis: l’anàlisi a llarg termini

Tema 6.- Estructures de mercat: més enllà de la competència perfecta

6.1.-El monopoli

6.2.-L’oligopoli

6.3-La competència monopolística

Tema 7.- Errors de mercat i el paper de l’estat

7.1.-Les externalitats

7.2.-Els béns públics



Bibliografia

Bibliografia recomanada

Gimeno, J.A i Guirola, J.M. (1997). Introducción a la economía. Editorial Mc. Graw-Hill

Krugman,P.;   Wells,R. i Olney,  M. L. (2008). Fundamentos de Economía. Editorial Reverté

Krugman, P. i Wells,R.(2007). : Microeconomía: Introducción a la Economía. Editorial Reverté

Lipsey, R.G i Harbury C. (1998). Principis d’ economia. Editorial Vicens Vives

Mochón, F. (2006).Economía:  teoría y política. Mc. Graw-Hill

Samulson, P.A i Nordhaus, W.D. (2010). Economía. Editorial Mc. Graw-Hill

Torres López, J.(2005). Economía Política. Editorial Pirámide